Heb je nog vragen?
Eens kijken of we
je kunnen helpen
Heb je een vraag? Kijk eerst bij onze veelgestelde vragen of het antwoord daar tussen staat.
Veelgestelde vragen
Hoe maak ik mijn elektrische rolstoel schoon?
Je elektrische rolstoel heeft een kap van ABS-kunststof, een ondergrond welk gemakkelijk kan worden schoongeveegd. Gebruik een vochtige doek om de plastic en metalen delen van de rolstoel schoon te maken. Indien nodig kan je een milde, niet-schurend reinigingsmiddel gebruiken. De elektrische rolstoel kan worden gereinigd met een goedgekeurd desinfectiemiddel, maar niet voordat u zeker weet dat het desinfectiemiddel veilig is voor gebruik op de stoel. Vermijd het gebruik van producten die krassen op het oppervlak van uw elektrische rolstoel kunnen veroorzaken en houd uw stoel schoon en vrij van vreemd materiaal, zoals modder, vuil, haar, eten, drinken, enz.
Kan ik aanspraak maken op garantie als ik niet de oorspronkelijke eigenaar ben?
Nee, garanties voor Quantum Rehab producten gelden alleen voor de oorspronkelijke eigenaar van het product en zijn niet overdraagbaar.
Wat als mijn elektrische rolstoel nat wordt?
Je elektrische rolstoel is, net als de meeste elektrische apparatuur, gevoelig voor schade door de elementen. Vermijd daarom vocht van welke aard dan ook.
Mocht je elektrische rolstoel toch in contact komen met water, volg dan de volgende stappen:
- Droog de rolstoel zo snel mogelijk goed af met een handdoek;
- Laat de elektrische rolstoel 12 uur op een warme, droge plaats staan om resterend vocht te laten verdampen;
- Controleer de werking van de joystick en de remmen voordat je je elektrische rolstoel weer gebruikt;
- Als je beschadigingen vindt, breng de elektrische rolstoel dan naar je leverancier.
Waar kan ik het serienummer vinden?
Je kan het serienummer van je product vinden in je gebruikershandleiding, op pagina 2 of op de achterkant van het boekje. Je kunt het herkennen aan het nummer dat begint met een S … en in totaal 14 tekens lang is.
Het serienummer staat ook op de rolstoel zelf; tussen de accu’s of op een witte sticker rolstoel.
Hoe vaak moet ik mijn accu’s opladen?
Hoe vaak je je accu’s moet opladen, hangt af van hoe vaak je je elektrische rolstoel gebruikt.
Als je dagelijks gebruik maakt van je elektrische rolstoel, raden we het aan om de accu’s na dagelijks gebruik minimaal 8 tot 14 uur op te laden. Als je minder regelmatig gebruik maak van je elektrische rolstoel, laad dan twee keer per week 8 tot 14 uur de accu’s op voor een onderhoudslading. Het is wel beter om de accu’s niet langer dan 14 uur opeenvolgend op te laden. Raadpleeg de gebruikershandleiding die bij uw acculader is geleverd voor extra informatie.
Waar kan ik mijn elektrische rolstoel laten repareren?
Als je rolstoel elke dag wordt gebruikt, en veel mee wordt gereden, kunnen er uiteindelijk reparaties nodig zijn. Of het nu gaat om een eenvoudige reparatie of om iets ingewikkelds, je dealer kan helpen! Regelmatige onderhoudsbeurten zijn essentieel om je rolstoel soepel te laten rijden.
Maak een afspraak bij je dealer als je rolstoel onderhoud nodig heeft. Om veiligheidsredenen raden we consumenten af om zelf reparaties uit te voeren.
Productspecifieke vraag?
Heb je een vraag? Je dealer is het eerste aanspreekpunt voor:
- Garantie
- Service
- Levertijd
- Artikelnummers
- Losse onderdelen
Productspecifieke vraag?
Bekijk onze productinformatie
Op zoek naar meer informatie over uw product? Alle productpagina’s bevatten nuttige informatie en documentatie, zoals de gebruikershandleidingen, technische specificatiebladen en handleidingen voor consumentenveiligheid.